My Lovely Friends

Monday, 3 January 2011

My first post for Crafts & Me.....Forever Rose

Good morning, altho by the time I've finished typing it will be afternoon lol. I want to say a huge Thank you to everyone for all your kind comments & messages my eyes filled up a few times yesterday I tell ya, you are all awesome in every single way...huge hugs to each of you <>
Well I did my 1st ever posting over at Crafts & Me I was so nervous my ickle fingers were shaking when I was typing. I did remember not ot babble on like I do in posts on my blog so hopefully I havn't bored anyone lol.
I will put my creation on here now for you all to see. I am using 'Forever Rose' digi stamp by Hannah Lynn again which you can get here. I love this digi image I think she is so beautiful but the main reason I've done this 1 again is just to show how versatile she is....& how many looks she can have...
I have made something different & this I will also be doing a tutorial for very soon...I will keep the chit-chat to a mininum as there are a lot of piccies lol.

On the tissue box I layered the image with extra thick embossing powder & a wee bit of glitter & cracked it here & there.... it also helps protect the image I think. I wish you could see how truly beautiful this image looks IRL. She is coloured with Promarkers & Sakura gel pen to the rose to add a bit more sparkle lol.

Its for my step-mum to say thanks for all she does for us so below is the thank you verse thats on the other side of the box.

I have embossed around the top to help protect the card when pulling tissues out, it was embossed with Lilac embossing powder whcih you can get from here of course!!! Told you I loved this shop lol. By the way the Mother's Day pink embossing powder is so pretty & delicate just thought I would tell you cus b4 we know Mothers Day will be here!!!

Soz about the chopping off of the bottom of the card lol.


Well thats the last of the pics, I will give you the list of amterials used now & the colour of Promarkers....not many used here lol.
Materials used & links.... 
Forever Rose digi image & embossing powder - Crafts & Me
Websters Pages, flowers & Promarkers - Crafty Emma's Store
Sentiments - Whimsy Stamps (I also got my signature from here months ago lol its took me that long to remember I had it luckily I was tidying up my digi image folder the other day to put all my crimbo images into 1 folder & I found it as well as my watermark which will be added one day hopefully lol)
Pearls, large flower on lid of box & stickle glitter on flowers are all from my stash.
Lace trim was crimbo prezzie off my step-mum.
All my card I always buy from Paper Mill Direct I always get huge boxes of all different sorts....I never run out put it that way lol.
Promarkers Used Are.........
For skin - Apricot, Oatmeal, Blush & baby pink for cheeks.
For Hair - Amethyst, Lilac & Lavender
For Eye - Cinnamon & Tan
I used Sakura on lips & eyelid.

Well thats it from me may be back later you never know, lol. Thank you if you stayed til the end, you have completed the Sticky Marathon lol your award is a lovely jubbly cuppa & a few chockie biccies.
Off to link this up to a few challenges now.
Loves ya 'al
Challenges I'm Entering.......
http://paperplaychallenges.blogspot.com/ - Anything But A Card (hope they dont count the card)



37 comments:

xGemmax said...

WOW WOW WOW!!! Vicky they are absolutely gorgeous.....just perfect in everyway sweetie :o)
hugs and xxx

Larisa said...

very beautiful image !!! Love this girl))) Great job)))

Faye said...

Wow, this is sooo beautiful. I love the glitter/ crackle thing you have going on. Congrats my darlin', well deserved. xxx

McCrafty's Cards said...

Beautiful card,& I love the tissue box. Thank you for joining in with us this week at C.R.A.F.T Challenge.
Kevin xx

Carrie said...

Congrats on your new post sweetie... well deserved!! now this is amazing..what detail!! xx

Anne said...

Wow what a lovely thank you gift, just beautiful!
Phindys Place has a Thank You challenge running too at the moment, do please pop by and enter:)
Happy New Year
Anne
x

Heidi said...

Oh this is amazing Vicky!
Wonderful colours and image:)
Hugs, Heidi:)

sharon said...

Stunning card and tissue box. Thanks for entering it into CRAFT challenge this week. Good luck. Sharon x

angelwhispers said...

What a special person your Step Mum must be and soooooo lucky to receive such a special gift and to top it off your first ever as Crafts & Me DT!!! Just love it the image and colours are just beautiful just hurry up with the tutorial!!!

Love Chanelle xxx

kaylou said...

Hi Hun
awww this is gorgeous and look at the shine on the hair ....fabulous hun. and big congrats on your first post..eeek they are a bit scary!!!
Hugs Kaylou xxx

Louise said...

WOW Vicky!! This is just...amazing! I LOVE it! I suck at crafting in purple, I really want to but I can´t seem to manage ;)
You on the other hand...this is divine! :D
Such a beautiful image!
Hugs

Riet said...

What a beautiful card and box Vicky,I love the images and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.x

Lorraine said...

WOOOOOOOOW OMG you have certainly done them proud this is sooooo beautiful wish i had an inch of your talent gosh and to think you were nervous silly you i think its the best of the bunch honestly i do the image is gorgeous and the sentiments and as for the tissue box absolutely stunning well done huni i love it loads xx

coldwaters2 said...

OMG Vicky this is absolutely beautiful what a wonderful d├ębut project you have created, wow awesome work.
hugs
Lorraine x

Pascale said...

Hi Vicki these are totally gorgeous I love this range from SPS I must get mine out and play xxx Hugs Pascale

Lindsey said...

Vicky this is STUNNING! WOW, WOW and WOW! I love how you have crackled the image. Gorgeous hun. Congrats on the DT position, you sooooooooooooooo deserve it!
Linds x
PS Just read your earierpost and we would have had a blast clubbing me and you....I spent most of my previous life hanging out on podiums (and getting removed!)

Gemma said...

Vicky this is totally gorgeous! Thanks for joining in with this weeks challenge at Charisma Cardz! Gemma :)

angelique (anlou) said...

oh my sweetie
this is just gorgeous
i love the color you've used
congrats on your first post today
hugs angelique

uksharon said...

Fabulous project and so well done.
Thanks for joining us at DT this week.
Best wishes, Sharon

Fleur said...

Vicky, this really is beautiful. your colouring is gorgeous
Thanks for joining my challenge at ALLSORTS this week, Good Luck
Happy new year
Hugz Fleur xXx

cardmaking bird said...

Absolutely beautiful - as I knew they would be!! Great 1st project, congrats!! Hugs, Marie xx

Lynda Nielsen said...

WOWEE... This is absolutely fabulous! I love all the detail, and those shades of purple are so beautiful. You really did a great job on this. Thanks for joining us for the Phindy's Place Challenge this week. We hope to see you again.
Hugs,
Lynda

AnItA mArIe said...

your card and tissue box look fantastic..
Thanks for joining us this week at Delicious Doodles challenge blog hope you join us for our next challenge!! Happy new year, Hugs ..Anita

Val said...

Hi Vicy

Happy New Year to you and your family. This is absolutely fantastic. So pretty.

Love
Valxx

Teri said...

Such a special project hun! Gorgeous image, love the flowers too.
Thank you for playing the Delicious Doodles Challenge, good luck and have a Happy New Year!
Hugs,
Teri x

coops said...

hiya hun, i`m gonna try and leave a comment again.tried last night but my laptop had a hissyfit and shut itself off and wouldn`t restart.lol.
these are both absolutely fantastic.the image is so beautiful and your colouring is as perfect as always.i do love all the special details you put into everything you make.:D
regarding the blog ratings.i have a little badge below the pfp info in my sidebar and if you click on that you can register your blog into their top 1000 uk blogs.i`m currently at number 49,eeeeek.lol.


xx coops xx

Doreen said...

Ooh this is stunning fabulous work.

Hi Vicky pop over to my blog there is something for you. xxx

Anne said...

Great to see your fabulous box entered!
Thank you for joining us and taking the Phindy’s Place Challenge, do hope you’ll join us again this Friday for our first challenge of 2011!
Hugs
Anne

tiggertastic said...

oh My god !!!!! that is amazing and clever you tallented lady crashing into the new year with a bang !

so looking forward to spending more time crafting together this year

Hugs, Sarah-Louise xx

Anonymous said...

wow this is a gorgeous project, i need this digi! lol i'm so glad i stumbled upon your blog. i've become a follower and will be back for more inspiration very soon. thank you for sharing your work.

suzanne2 x

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings said...

wow.. girl you rock with the promarkers

what an amazing creation and so much WORK you have put into that
i love it
thanks for sharing the link with me
xoxox
Claudia

mckinkle said...

Such a beautiful piece of craftwork youve made for your Mother in Law, I just know it will be treasured and shown to all!

You have fabulous colouring skills too!

Thank You for playing along with our challenge at Delicious Doodles!

Keryn :)

gina g said...

Wow Vicky this is so beautiful and a big congrats on your DT place with us hunni. luv gina xx

Michele said...

Such a gorgeous project Vicky. Love the colours and the details also. Happy New Year Hugs Michele x

KraftyKoolKat said...

I was sure I commented on this gorgeous creation. Sign of gettin old. Anyway it is fabulous as usual Hunnie.

Hugs
Cathy
xxxxx

Tammy said...

WOW WOW WOW!!! OMGosh, this is so FABULOUS!! You did such a great job!! LOVE LOVE LOVE IT!!

Thank you for playing along with us at Phindy's Place and hope to see you again!! :)

Saskia said...

Wow!!! You're so creative!!!! Beautil work for Delicious Doodles Challenge! Thanks for joining us!!!

Saskia :)