My Lovely Friends

Monday, 6 September 2010

Cuddly Buddly Girly Teddy

Good evening peeps how you all doing......I bet those that have kiddies back at school are sighing with relief but missing them at the same time lol. Mine kiddie winkies dont start back until Thursday, what a silly day to start kids back on......already my youngest Jake is asking for the 2 days off as he reckons its just pointless going!!! 6 weeks is just not enough for them is it?? He's not impressed though because I said 'no'. I've still to get uniforms....AAARRGGGHHHH....I always say I'm not goning to leave until last minute again & guess what.....'I DO DO IT AGAIN'  I'm still waiting on Jake choosing his bag, aarrggghhhh teenagers!!!!!!
Anyway I will get on with my post & stop rattling on lol. This week over at PFP there challenge was 'Teddy Bears Picnic'.....now does that mean they have to be having a picnic or does it just mean Teddy Bears?? Well I went off the gorgeous DT inspiration & from their beautiful cards decided that as long as it has bears its fine..................eeeeekkk I hope so!!!
Here are my teddies.......
Here she is....isn't she such a cutie-pie! This is all kind of by accident though to be honest. I went to start the card on Friday BUT the Promarkers I wanted to use ran out...yes! both ends...aaarrggghh nightmare!! I had a voucher for Joanna Sheen so I went straight over to buy some Promarkers & a few more Promarkers, my gift voucher only covered half the damn cost in the end lol. Anyway I was hoping they would arrive today but here in the North East we still use 'pigeon mail'......really even wheelie bins can move faster 'In The Land That Time Forgot'.....thats what we call our little fishing village by the sea lol. Anyway cus they didn't come I got a bit of inspiration from 1 of my daughter's teddies......her favourite teddies I might add lol, I will show you as I pinched 1 to take my piccies.........ssshhhh don't tell her!!

YES....Tatty Teddy I absolutely adore these, this was the 1st 1 I grabbed lol. These sweet little bears are grey....so I decided who needed brown, I want to be different lol. The image is from Cuddly Buddly, I got the whole alphabet....actually its great what you get you should check it out! I printed 2 of the images off & printed the letters as well. I coloured both images & then just cut the bear out of 1 of them to make it layered, 3D. The letters were then glittered up with Cotton Candy stickles & all was attached with foam pads, obviously everything was coloured with PM's.
The papers, ribbon, & sentiment are from my stash. The cute safety pins & pink dummy on the bow I got from.....yeah you guessed it EBAY....lol. The pretty dew drops are from Crafty Emma's Store I love these little things they are sooo pretty. The flowers are from Wild Orchid Crafts.
 
This is the inside of the card, the shapes were cut from my nesties through the cuttlebug & I stamped this sentiment with a stamp I got from Paper Mill Direct about 6-7 weeks ago.....it was on sale at the time.....HALF PRICE....how could I refuse.....do you know thats illegal & you are committing a very serious crime if you pass up any sale, you just let your purse guide you to them sales....BUT dont ever forget to take HUBBY'S bank card in your purse with you!!!!!!

Oh yeah the flowers were also stickled up with..........Diamond Stickles, sorry I had to run across to the other side of my hobbit cus I couldn't remember which 1 he hee.
Well I'm going to see what other fab challenges there are that I can link it up to. I hope you like my card, its actually my 1st Baby card....the nearest I got once not so long ago was 1st birthday!! I am always eager to hear your comments I really dont mind whether good or bad I can only get better with honest opinions.

Tatty Bye for now peeps & from Me To You, sweet dreams.....(forgive the pun I couldn't resist lol)

Bye-D-Bye peeps
Lotsa hugs Vicky xxx

http://craftyourdaysaway.blogspot.com/ - Girly 'N' Glitter (its for a girl & theres glitter)

Thats it I think lol

19 comments:

Andie's Space said...

Hi Vicky,
I've been waiting up for you, & I knew you wouldn't disappoint! This is definitely worth the wait! I need to make a baby card too soon. I'm expecting a nephew in the next couple of weeks. Sadly my sister lives in Paris, so it might be ages before I can get to see him. Plenty of fab insiration here, this is gorgeous. Love the teddy & the sentiment made me laugh! Thank you so much for the award. I've not posted it yet, I'm thinking about what to say. Truth be told, I'm a bit of a dullard & I'm trying to make myself sound interesting!! Thanks again, & thanks for joining us at PFP.
Big Hugs,
Andie xx

Bits of Ivory said...

This card turned out so lovely, and I never would have thought to make the Cuddly Buddly bear gray, but it's perfect!

Debs said...

Gorgeous card Vicky.
I love how the letter 'G' frames the image.
Thanks for joining in my 'New Beginnings' challenge at Allsorts this week.
Good luck.
TTFN
Debs xx

Michele said...

Such a gorgeous card Vicky. Love the details you've used and of course the cute teddy image. Hugs Michele x

Emma said...

Such a totally beautiful card hunny, gorgeous image and details. So pretty...
Thanks for joining us at PFP and good luck.
Hugs Emma x

craftybunny said...

Such a perfectly pretty card.You know what 'tho it wasn't planned that grey compliments the pink so well.My kids actually started school on FRIDAY!Makes you wonder doesn't it?!Thanks for joining us at Pear Tree Designs :D
Lisa x

crafty amy said...

Hiya :D
I am here for a catch up sorry I am so late getting over here.
This card is amazing! you have put so much work and love into it and it really shows :D
Hugs

Amy xx

The Crafty Den said...

Hi Vicky, what a beautiful card. I love the grey teddy bear and your colouring is fab. The lace and gingham look gorgeous and of course stickles - gotta have it! Thanks for sharing with us at PFP this week. Hugs, Denise x

coops said...

aw this is really beautiful vicky.the teddy bear is oh so sweet and i love how its sat in the wording.perfectly pink colours and i love your lace and sparkle.

xx coops xx

Susie said...

Gorgeous card, I love the little bear, how cute?? Thanks for joining us at Pear Tree Designs this week xx

CraftyC said...

This is just so sweet Vicky. Nice to see Natalies teddy has other uses. He's a great inspiration - lol
Clairexx

Bonnie - Really Reasonable Ribbon said...

What a cute baby card! Thanks so much for joining our Really Reasonable Ribbon challenge.

Craftyanny said...

Hi Vicky
What a beautiful card, love the bear sitting on the letter, a fab layout
Thanks for playing along with Creative Cottage:)
Anne x

Heidi said...

What a cute baby card!
The teddy bear is just adorable and your colouring is fantastic Vicky:)
Love the colours, details and layout.
Hugs, Heidi:)

Julie said...

Missed this for our PFP challenge last week, Vicky, but couldn't not comment on your absolutely gorgeous card!! It's just a wowsa!! Hope to see something fabby from you for the latest challenge! Hugs, Juliexx

clare said...

such a cutie and girly animal themed cards. thanks for joining us @ PTD. Good Luck. X

Mummylade said...

this is a lovely project! Thank you so much for entering the Allsorts challenge this week and good luck!

A.J. said...

This is a cute card - I love how the bear is sitting in the letter G. Thank you so much for joining in with our Girly and Glitter challenge at Craft Your Days Away

Crafty Creations by AJ
Amanda

Lesley said...

Beautiful card! Thanks for taking part in the CYDA challenge xx